MARSLI : Dört zamanlı motor

Öne Çıkan Yayın

AY’IN NEDEN SADECE BİR YÜZEYİNİ GÖRÜYORUZ?

Bildiğimiz üzere Dünyamızın tek uydusu Ay’dır ve birçoğumuzun aklına gelmiştir şöyle bir soru; ‘’ Ay’ın neden sadece bir yüzeyini görüyoruz...

25 Şubat 2015 Çarşamba

Dört zamanlı motor

Dört zamanlı motorlar günümüzde en çok kullanılan içten yanmalı motor tipidir. Dört aşamada gerçekleştiği için buna dört zamanlı motor denilmektedir. İmalat açısından iki zamanlı motor tipleri daha ucuzken, iş asıl kısma gelindiğinde verim olarak dört zamanlı motorlar daha avantajlıdır.

Dört zamanlı motorun çalışma prensibine gelecek olursak, yakıtın içindeki kimyasal enerji, ısı enerjisine dönüşmesi ile birlikte, pistonun harekete geçmesinden ibarettir. Aşamalar;


1- Pistonun dışarı hareket etmesiyle birlikte yakıt ve hava karışımı oluşur.

2- Piston içeri  hareket eder ve sıkışma gerçekleşir. Yakıt ve hava  karışımı sıkışmış olur.

3- Eğer benzinli motor ise, bu karışım kıvılcım ile tutuşur. Dizel motorlarda yüksek basınç ve sıcaklık altından kendiliğinden bir tutuşma gerçekleşir ve böyle yanma gerçekleşir. Yanmanın gerçekleşmesi ile birlikte enerji açığa çıkar ve bu enerji pistonu dışarı doğru harekete zorlar. Böylece krank şaftı dönmüş olur ve kinetik enerji oluşmaktadır.

4- Pistonun geri dönmesiyle, egzoz gazları pistondan atılır. Böylece döngü tekrarlanarak devam eder. (Benzinli bir motorda, hareket halinde bu döngü dakikada 3000 - 3.500 defa tekrarlanmaktadır.)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder