MARSLI : Teknik Resim Örnekleri Ve Autocad Anlatım -1

Öne Çıkan Yayın

AY’IN NEDEN SADECE BİR YÜZEYİNİ GÖRÜYORUZ?

Bildiğimiz üzere Dünyamızın tek uydusu Ay’dır ve birçoğumuzun aklına gelmiştir şöyle bir soru; ‘’ Ay’ın neden sadece bir yüzeyini görüyoruz...

27 Şubat 2015 Cuma

Teknik Resim Örnekleri Ve Autocad Anlatım -1

Fırsat buldukça başlangıç seviyesinden zora doğru çizimler yapacağım ve burada bunları paylaşacağım. Biraz boş zamanım oldu ve 3 adet başlangıç için çizimler yaptım, seviye olarak birbirini takip eden, her yeni çizim bir öncekinin üst kademesi olacak. 



Örnek 1


İlk başlangıç seviyesi olarak bunu seçtim.

- Düz çizgi ve daire çizmeyi bilen herkesin yapabileceği bir şekil olarak görüyorum bunu.

ek olarak burada söylemek istediğim, ölçeklendirme ''Dimension'' komutundan yapılmaktadır.







Örnek 2


Bir tık daha ileri gidersek, bu güzel örnek olabilir. Dikkatlice baktığınızda direk  çizebiliceğiniz güzel bir örnek.

- Açılar, saat yönünün tersi şeklindedir, buna dikkat ederseniz oradaki 90 derecelik açılı çizgiyi çok rahat çizebilirsiniz.






Örnek 3

- Bu şekilde artı olarak tek bilmemiz gereken oval şekil verme yöntemi, bunu da hemen açıklayayım.
1- FILLET komutunu giriyoruz.
2- Radius' u seçiyoruz.
3- Yarı çapı giriyoruz.
4- Son olarak oval vermek istediğimiz şeklin, iki kenarını seçiyoruz. İşlem tamam.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder